Informacja prasowa
NEONAIL promuje odwagę w przełamywaniu stereotypów w swojej nowej kampanii “Jestem sobą, więc wybieram NEONAIL”, której bohaterkami są cztery niezwykłe kobiety: karateczka, DJ-ka 50+, perkusistka oraz kierowczyni rajdowa. Kobiety te, różne pod względem wieku, pasji i doświadczeń, łączy jedno: życie na własnych zasadach. Kampania została zrealizowana przez duet reżyserski Małgorzata Szumowska – Michał Englert i jest emitowana w ogólnopolskiej telewizji.
Spot NEONAIL to manifestacja różnorodności i wolności, które pozwalają kobietom być sobą. Głównym przekazem kampanii jest przełamywanie stereotypów dotyczących kobiecego wyglądu, wieku i ról społecznych. Prezentowane kobiety nie są aktorkami, lecz prawdziwymi osobami, które każdego dnia realizują swoje pasje. Ich historie są symbolem odwagi i autentyczności.
Jestem sobą
Pierwsze sekundy spotu konfrontują widza z klasycznym stereotypem – kobieta w kuchni, którą opisuje hasło: „Jestem żoną, więc moje miejsce jest przy garach”. Szybko jednak okazuje się, że to przewrotna gra słów, gdyż „garnki” okazują się perkusją, a bohaterką – Wiktoria Bialic, pełna pasji perkusistka. Kampania opiera się na zestawieniu stereotypowych przekonań o kobietach z ich rzeczywistymi zainteresowaniami i pasjami. Przykładem jest DJ-ka Ary, która mówi: „Jestem babcią, więc będę bujać Wasze dzieci”, czy karateczka Anny Kowalskiej, która z medalem w dłoni stwierdza: „Jestem nastolatką, więc kocham błyskotki”. Każdej bohaterce towarzyszy manicure NEONAIL, symbolizujący indywidualne podejście do stylu i wyrażania siebie.
Magdalena Stoińska, PR Managerka Cosmo Group, podkreśla, że kampania jest odpowiedzią na stereotypowe myślenie o rolach kobiet, które ogranicza ich możliwości wyrażania siebie.
Pracując nad koncepcją kampanii, zwróciliśmy uwagę, jak bardzo stereotypowe myślenie o społecznych rolach kobiet ogranicza ich szanse na wyrażanie siebie. To spostrzeżenie zainspirowało nas do wybrania niezwykłych bohaterek kampanii, których entuzjazm w realizowaniu pasji i marzeń zarażał cały zespół projektowy. Każda z nich ma zainteresowania, które często kojarzone są jako „męskie” hobby. Właśnie temu spojrzeniu chcemy wyjść naprzeciw –mówi Magdalena Stoińska, PR Managerka Cosmo Group – właściciela marki NEONAIL.
Spot telewizyjny: https://www.youtube.com/watch?v=mI_cJJwOXOE
Reżyserski Team
Małgorzata Szumowska, znana z umiejętności ukazywania autentyczności i różnorodności, nadała kampanii wyjątkowy charakter. Współpraca z Szumowską i Englertem wzmocniła przekaz NEONAIL jako marki wspierającej kobiety w łamaniu stereotypów i akceptacji siebie. Za koncepcję kampanii oraz jej produkcję odpowiada Agencja AWX.
Video making off: https://www.youtube.com/watch?v=ILiwbX39dLg
Wsparcie kobiet misją NEONAIL
Kampania jest elementem długofalowej misji NEONAIL, która od lat wspiera kobiecą indywidualność i autentyczność. Jak zaznacza Olga Naparty-Małysz, head of communication CEE Cosmo Group, marka stawia sobie za cel zrywanie z etykietami i wspieranie kobiet w odkrywaniu ich potencjału, niezależnie od wieku, zawodu czy społecznej roli. To działania, które marka będzie kontynuować, podkreślając znaczenie różnorodności w przestrzeni medialnej.
– Naszym celem jest odklejanie łatek i dodawanie skrzydeł każdej kobiecie, niezależnie od jej wieku, roli społecznej czy wykonywanego zawodu. Jako marka NEONAIL od lat wspieramy kobiecą indywidualność, która niejednokrotnie wyraża się w sprzeciwie wobec stereotypowemu myśleniu o płci. To ważna misja, którą chcemy kontynuować, m.in. poprzez najnowszą kampanię wizerunkową. Wierzymy, że promowanie różnorodności w przestrzeni medialnej jest ważnym krokiem na drodze do porzucenia blokujących nas przekonań – komentuje Olga Naparty-Małysz, head of communication CEE Cosmo Group – właściciela marki NEONAIL.
Kampania “Jestem sobą, więc wybieram NEONAIL” to więcej niż spoty telewizyjne. Marka angażuje się w promowanie autentyczności w mediach, prasie oraz poprzez współprace z ambasadorkami. W 2024 roku w kampanii wzięły udział takie osoby jak Sara James, młoda wokalistka, oraz Ewa Swoboda, najszybsza Polka, a także Pure Pia, streamerka, i Gosia Prus, kierowczyni rajdowa, które reprezentują różnorodność i siłę kobiet w męskich środowiskach.
NEONAIL angażuje się także w działalność charytatywną. W odpowiedzi na powódź, która miała miejsce podczas premiery kampanii, marka przekazała 100 000 zł na rzecz Fundacji SiePomaga, wspierając poszkodowanych.